Strony

sobota, 28 marca 2015

Jak się gra we Flames of War, cz. 25

ZAPORY - CIĄG DALSZY

Zasieki - zapory z drutu kolczastego

Tak na początek. Zapory z drutu kolczastego mogą być pokonywane przez piechotę (bez kawalerii w siodłach), działa przenośne, pojazdy gąsienicowe i półgąsienicowe oraz pociągi pancerne. Pozostałe modele nie są w stanie pokonać tego typu zapór.

Piechota i działa przenośne

Aby mogły przejść przez zapory z drutu kolczastego, muszą wykonać test wyszkolenia. Jeśli test jest zdany, model bez przeszkód może się po niej poruszać. Jeśli nie, model musi zatrzymać się tuż przed zaporą (w styku z nią). Modele piechoty przerzucają nieudane testy wyszkolenia na przejście przez zapory.

Pojazdy gąsienicowe

Pojazdy gąsienicowe traktują zasieki jak teren spowalniający (Slow Going), a pojazdy półgąsienicowe jak bardzo trudny (Very Difficult Going) - muszą zdawać test wyszkolenia na ugrzęźnięcie.

Pociągi pancerne - ignorują druty kolczaste.

Barykady uliczne

Barykady uliczne są przeszkodami liniowymi (Linear Obstacles) i są traktowane jak teren bardzo trudny. Są nieprzekraczalne dla kawelrii (w siodłach) i pociągów pancernych. Modele chcąc przejść przez barykadę muszą się rozpocząć teki ruch w styczności z barykadą. Nie można zakończyć ruchu na barykadzie. Ponieważ barykada jest przeszkodą liniową modele w jasny sposób muszą być ustawione tak aby były z jednej lub z drugiej jej strony, oraz ważne jest czy model styka się z barykadą czy nie. Jeśli model nie ma styku z barykadą to linia widzenia przez nią jest blokowana, jeśli jest w styku to widzi przez nią "na czysto" a sam posiada dla modeli z poza barykady przesłonę (concealment). Barykada daje też osłonę kuloodporną przy strzelaniu poprzez nią do modeli pozostających w styczności z nią. Nie daje jednak osłony przed nawałą artyleryjską i atakiem z powietrza.

Barykady a szturm

Tak jak przy innych Przeszkodach Liniowych, modele Szturmujące które stykają się z Barykadą mogą rzucać na trafienie i być trafionym przez wrogie modele z drugiej strony Barykady. Jednak, trochę inaczej niż w przypadku innych Przeszkód Liniowych, modele mogą rzucac na trafienie tylko przeciwko modelom z drugiej strony Barykady jesłi same rozpoczynały swoją Szarżę do Kontaktu w styczności z Barykadą.

Przejścia w Barykadach

Jesłi w barykadzie wykonano przejście, nie usuwa jej się z gry, ale usuwa środkowy kawałek, tworząc lukę w Barykadzie traktowana jak teren trudny (wymagany test ugrzęźnięcia, zdawany na 2+). Pozostała część Barykady funkcjonuje normalnie.

Pogromcy bunkrów a Barykady

Broń o charaktrystyce Bunker Buster może spróbować wykoanć przejście w Barykadzie. Aby to zrobić, nie może się ruszać w Fazie Ruchów, mieć linię widzenia do barykady i być w odległości do 16"/40cm od niej. Zamiast strzału wykonuje test wyszkolenia. Jeśli test jest zdany, w Barykadzie powstała luka, jeśłi nie, Barykada jest nietknięta.

Pola minowe

Pola minowe są zaporami minowymi, dlatego pluton chcąc je przejść musi wykonać test motywacji.

Test wyszkolenia przy przejściu przez pole minowe

Dla każdego modelu przechodzącego przez pole minowe należy wykonac test wyszkolenia. Jeśli test jest zdany, model jest nietknięty. Jeśli test jest oblany, model jest trafiony i musi zatrzymać się na dalszym krańcu pola minowego. Jeśli którykolwiek model otrzymał trafienie od miny, niezależnie czy poniósł jakieś szkody czy nie, cały pluon jest przygnieciony na końcu swojego ruchu.

Pojazdy opancerzone trafione przez minę

Traktuj trafienie od miny w pojazd opancerzony jak trafienie z broni o przebijalności (AT) 5, sile ognia (Fire Power) 1 i uderzającej w pancerz górny czołgu.

Pojazdy nieopancerzone trafione przez minę

Pojazdy nieopancerzone trafione przez minę są automatycznie zniszczone.

Piechota i działa trafione przez miny

Dla każdego modelu piechoty i działa trafionego przez minę wykonuje się rzut obronny. Piechota zdaje go na 3+ a działa na 5+. Nie zdanie testu oznacza zniszczenie modelu.

Pasażerowie trafieni przez miny

Pasażerowie z pojazdów zniszczonych przez miny, wykonują rzut obronny na 5+. Jeśli test jest zdany model przetrwał przejście przez pole minowe iumieszcza się go w sąsiedztwie zniszczonego pojazdu po drugiej stronie pola minowego. W innym wypadku podel jest zniszczony.

Wykonywanie przejść w polu minowym

Wykonywanie przejścia w polu minowym wymaga zdania testu wyszkolenia przez model, który nie poruszał się w Fazie Ruchu ale stykał się z polem minowym. Jeśli test się nie powiedzie, model został trafiony przez minę.

Pułapki minowe (Booby Traps) 

Pułapki minowe są zaporami minowymi i jako takie wymagają od plutonów zdania testu motywacji przed przejściem przez nie. Pułapki minowe zajmuja obszar małej podstawki (1,25"/32mm x 1"/25mm). Pułapka minowa ma wpływ tylko na pierwszy model, który próbuje ją przekroczyć. Potem jest ona zurzyta i usuwana z gry.

Umieszczanie pułapek minowych

Pułapki minowe nie muszą byc rozstawiane przed rozpoczęciem gry. Są wystawiane przez gracza w dowolnej turze tak jak Zasadzka (Ambush) w Fazie początkowej. Pułapka minowa może być wystawiona w swojej strefie wystawienia albo strefie niczyjej (No Man's Land), nawet pod wrogim modelem, ale nie takim pod którym już jest pulapka minowa, ani pod okopanym, ani takim, który został wystawiony w przygotowanych pozycjach (Prepared Positions) i jeszcze się nie ruszał.

Skutki działania pułapek minowych

Jeśli pułapka minowa zostanie umieszczona pod modelem, jego pluton musi wykonać test jak przy przechodzeniu przez pułapkę minową przy pierwszej próbie zejścia z niej. W innym wypadku pułapka uruchamia się przy próbie zejścia z niej pierwszego modelu.
Wykonaj test wyszkolenia dla modelu który przechodzi przez pułapkę minową. Jeśli test jest zdany, model jest nietknięty. Jeśli nie, model otrzymuje trafienie i natychmiast zatrzymuje się. W każdym wypadku pułapkę usuwa się z gry. Jeśli jakikolwiek model zostanie trafiony przez pułapkę minową, niezależnie czy spowoduje to jakieś szkody czy nie, cały jego pluton jest przygnieciony na końcu jego ruchu.

Pojazdy opancerzone trafione przez pułapkę minową

Traktuj trafienie od pułapki minowej w pojazd opancerzony jak trafienie z broni o przebijalności (AT) 3, sile ognia (Fire Power) 5+ i uderzającej w pancerz górny czołgu.

Pojazdy nieopancerzone trafione przez pułapkę minową

Pojazdy nieopancerzone trafione przez pułapkę minową wykonują rzut obronny na 5+.

Piechota i działa trafione przez pułapkę minową

Modele piechoty i dział trafionych przez pułapkę minową wykonują rzut obronny. Piechota zdaje go na 3+ a działa na 5+. W innym wypadku sa zniszczone.

Pasażerowie trafieni przez pułapki minowe

Pasażerowie przewożeni przez zniszone przez pułapki minowe pojazdy wykonują rzut obronny na 5+. Jeśli nie zdadzą są zniszczeni. Jeśli zdadzą muszą opuścić pojazdy pod ostrzałem (Dismount under Fire).

Robienie przejść w pułapkach minowych

Jeśli model obleje test na usunięcie pułapki minowej, jest trafiony przez minę tak samo jakby próbował przejść przez pułapke minową.



2 komentarze:

  1. Cześć. Doskonały pomysł z tą serią artykułów. Szczególnie dla nowicjuszy.
    Jestem pełen podziwu że ci się chciało. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za słowa uznania. Wsparcie duchowe jest mi potrzebne, bo roboty przy tym faktycznie trochę jest ;)

      Usuń