Strony

piątek, 16 lutego 2018

Rozkazy we Flames of War ed. 4

Niniejszym wpisem chciałbym powrócić do wsparcia osób nieangielskojęzycznych chcących wejść w system Flames of War w edycji 4 - obecnie funkcjonującej - proszę o zwrócenie uwagi na datę publikacji niniejszego artykułu.
 
Jedną z bezsprzecznych nowinek w tej wersji gry jest wprowadzenie przez ich twórców rozkazów. W mojej ocenie, przy ogólnej tendencji do upraszczania wszystkiego, ten   aspekt gry może wydawać się dość skomplikowany, nawet dla osób angielskojęzycznych. Co dopiero pozostali?
 
Przerywając jednak dywagacje wracam do sedna.
 
Podczas gry można wydać swoim oddziałom kilka rozkazów. Niektóre z nich wykonuje się automatycznie (po zadeklarowaniu), niektóre wymagają zdania testu wyszkolenia, a inne testu motywacji.
 
Nie przedłużając, poniżej publikuję ich listę.
 
1. Blitz Move (ruch błyskawiczny),
2. Shoot and Scoot (strzel i podkradnij się),
3. Dig In (Okopać się!),
4. Follow Me (Za mną!),
5. Cross Here (Tędy!),
6. Mine Clearing (Rozminowanie).
 
Jakie jest znaczenie rozkazów i jak je wykonać?
 
Blitz Move
 
Dowódca Jednostki może wydać Rozkaz Blitz Move w Fazie Ruchu przed ruchem jego Jednostki. Jeśli to zrobi, rzuć kością.
·     Jeśli wynik jest większy lub równy jego wskaźnikowi Wyszkolenia (albo wskaźnikowi Taktyki jeśli są różne), Dowódca Jednostki i dowolne Modele w Zasięgu Dowodzenia mogą natychmiast ruszyć się do 4”/10cm przed wykonaniem normalnego Ruchu Taktycznego.
Jeśli Model rusza się z wykorzystaniem Blitz Move, ale  nie rusza się dalej, jest traktowany jakby się nie ruszał i strzela z szybkostrzelnością jak z zatrzymania (Halted RoF).
 
·     W innym przypadku, Modele z Jednostki mogą tylko ruszyć się z Prędkością Taktyczną i automatycznie mają karę +1 do trafienia, tak jakby poruszyły się poza Zasięgiem Dowodzenia. 
Shoot and Scoot
 
Dowódca Jednostki, który się nie ruszał w Fazie Ruchu może wydać rozkaz Shoot and Scoot w Fazie Szturmu, zamiast Szturmowania. Jeśli to zrobi, rzuć kością.
·     Jeśli wynik jest większy lub równy wskaźnikowi Wyszkolenia Dowódcy Jednostki (albo wskaźnikowi Taktyki jeśli się różnią), Dowódca i dowolne Modele w Zasięgu Dowodzenia, które nie ruszały się w Fazie Ruchu mogą natychmiast ruszyć się do 4”/10cm.
·     W innym przypadku, Jednostka pozostaje w miejscu.
Dug In
 
Dowódca Jednostki może wydać rozkaz Dig In zamiast ruchu w Fazie Ruchu. Jeśli to zrobi, dowolne Modele Piechoty i Dział w tej Jednostce mogą przystąpić do Okopania się zamiast ruchu. Rzuć kością.
·     Jeśli wynik jest większy lub równy wskaźnikowi Wyszkolenia Jednostki (albo jej wskaźnikowi Taktyki jeśli są rożne), oznacz wybrane Modele Piechoty i Dział jako Okopane (In Foxholes).
·     W innym razie, Jednostka nie wykonała rozkazu.
Niezależnie czy rozkaz został wykonany czy nie, wskazane Modele nie mogą się ruszać i strzelają ze swoją Szybkostrzelnością jak w Ruchu (Moving RoF), nie mogą wykonać Nawały w tej turze. Jeśli nie Strzelają i nie Szturmują mają status Gone to Ground.
Kiedy Modele Piechoty i DziałOkopane mają Osłonę Kuloodporną i status Concealed dopóki się nie poruszą.
Follow Me
 
W Fazie Ruchu, po zakończeniu ruchu Jednostki, Dowódca Jednostki może wydać rozkaz Follow Me. Jeśli to zrobi, Dowódca Jednostki rusza się na wprost o dodatkowe do 4”/10cm i rzuca kością.
·     Jeśli wynik jest większy lub równy wskaźnikowi Motywacji Dowódcy Jednostki, Modele w jego Jednostce które są w Zasięgu Dowodzenia mogą natychmiast ruszyć się na wprost  o dodatkowe do 4”/10cm, pozostając w Zasięgu Dowodzenia.
·     W innym wypadku, pozostała część Jednostki pozostaje tam gdzie była.
Niezależnie od tego czy Rozkaz się udał czy nie, wszystkie Modele, które są w Zasięgu Dowodzenia nie mogą Strzelać w tej Turze.
Cross Here
 
Dowódca Jednostki może wydać Rozkaz Cross Here w Fazie Ruchu przed ruchem tej jednostki. Jeśli to zrobi, dowolne Modele (w tym Dowódca) z Jednostki rzucające na Przekroczenie Terenu Trudnego w 6”/15cm od miejsca przekraczanego przez Dowódcę Jednostki poprawiają swoją szansę na bezpieczne przekroczenie, redukując wynik potrzebny do przejścia Testu Przekroczenia (Cross Test) o 1. Modele wykonujące ten rozkaz  nie mogą w danej Turze Strzelać i Szturmować.
Mine Clearing
 
Dowódca Jednostki, która nie jest spinowana (Pinned Down) może wydać rozkaz Mine Clearing jako Rozkaz Ruchu zamiast ruchu w Fazie Ruchu.
Jeśli to zrobi, każdy Czołg (Tank Team) z Trałem Przeciw Minowym (takim jak pług, walec, młockarnia) i każdy Model Piechoty (Infantry Team) z Jednostki w 6”/15cm od Dowódcy Jednostki może natychmiast usunąć Pole Minowe w 2”/5cm (w które wszedł w poprzedniej turze) zamiast Ruchu. Modele te  są traktowane jako Ruszone, mimo że się nie Ruszają, nie mogą się Ruszyć dalej, Strzelać albo Szturmować.
Dla gadżeciarzy przygotowałem wykaz tych rozkazów w formie tabelarycznej oraz w postaci kartoników do wydrukowania, które o ile chcecie możecie wykorzystać w trakcie gry jako znaczniki przypominające jakie rozkazy zostały wydane, i że w ogóle zostały wydane, bo poza Niemcami oddziały pozostałych nacji mogą wykonywać tylko po jednym rozkazie na turę.

Pozdrawiam serdecznie, do następnego. :-)

https://chomikuj.pl/tewuhistoria/Dokumenty/Flames+of+War+4ed

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz