Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 10 sierpnia 2014

Panzerkampfwagen III

Od jakiegoś czasu chodziła mi koncepcja stworzenia rozpiski, która pozwoliłaby mi grać niemiecką pancerką na okres Middle War. Po kilku grach i zapoznaniu się z listami armii z podręczników North Africa i Eastern Front doszedłem do wniosku, że powinna się ona opierać o czołgi PzKpfw. III, które w tym okresie (1942-43) dominowały w niemieckich kompaniach pancernych. Do działania popychał mnie także fakt, że według mnie, i w opinii co najmniej kilku znajomych, ten czołg był jednym z najładniejszych czołgów II wojny światowej. Czołg ten występował w wielu wersjach, różniących się zawieszeniem, uzbrojeniem, opancerzeniem, itp. Fakt ten odzwierciedlają listy armii zamieszczone w ww. podręcznikach do Flames of War. Co więcej zorientowałem się, że kompanie czołgów w tych podręcznikach dają sporą elastyczność w doborze wersji, co ma swoje uwarunkowanie historyczne. Niemcy znajdowały się u szczytu potęgi ponosiły jednak straty. Docierające do jednostek uzupełnienia zawierały coraz nowsze wersje rozwojowe tego czołgu często różniące się od etatowych wozów. Oprócz tego, jak wiadomo, w bitewniakach jednym podstawowych ograniczeń w tworzeniu armii jest jej koszt punktowy, i często gracz wystawiający armię tak musi manewrować jej składem żeby zmieścić się w tym limicie. Dlatego wpadłem na pomysł nabycia modeli różnych typów tego wozu, co w zamyśle ma mi dać odpowiednią elastyczność. Jak zobaczycie, kupiłem, przysiadłem i zrobiłem, a efekty mojej pracy znajdziecie poniżej. Prawie wszystkie wozy na zdjęciach to modele firmy Battlefront. Trzy z nich to modele Zvezdy. Na zdjęciach są wozy w wersjach M, N, Flamme, z ekranami i bez. Wydaje mi się, że wyszło nieźle ;). Mam nadzieję, że poniższe zdjęcia natchną oglądających chęcią poprawienia czy uzupełnienia własnych armii. Okres Middle War ma na razie ten plus, że opiera się na dwóch podręcznikach, niezmienianych przez producenta gry od dłuższego czasu, co pozwala mieć nadzieję, że tworzone rozpiski będą stabilne i bez konieczności nieustannego inwestowania będzie można grać i cieszyć się tym hobby.





















































    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz