Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 24 lutego 2019

(Ludowe) Wojsko Polskie z Oddziału Ósmego

Jak pisałem już wcześniej w grze bitewnej Team Yankee, jej producent - firma Battlefront, po długich nagabywaniach ze strony graczy, postanowiła wydać ulotkę zawierającą listy armii dla Wojska Polskiego.

W ulotce jest mnóstwo błędów dotczących organizacji i taktyki działania oddziałów i pododdziałów WP z połowy lat osiemdziesiątych. Gra jest oparta o powieść, której akcja rozgrywa się w 1985 r.

Producent poszedł po najmniejszej linii oporu i przyjął, że wszystkie armie Układu Warszawskiego dysponowały tym samym uzbrojeniem i miały tę samą organizację. Lenistwo producenta gry poszło dalej - nie przygotował modeli piechoty WP, sugerując jednocześnie, że można wykorzystać modele Armii Radzieckiej, Arabów lub Wietnamczyków. Jak dla mnie, oburzające. Druga co do liczności armia UW traktowana w ten sposób.

Szczęśliwie, nasz polski, rodzimy producent - Oddział Ósmy wydał odpowiednie modele.




Można je zamówić bezpośrednio przez ich funpage na facebooku, albo ze strony Magister Militium.

Modele są droższe niż modele BF, brakuje w nich Fagotów, w zamian dostajemy PPK Malutka.

Modele są wykonane z twardego, białego metalu. Kształt figurek, ich rzeźba są bardzo ładne. Piłowania wymagają głównie spody podstawek.

Moja determinacja, aby pozyskać tę piechotę była na tyle duża, że... tak, zrobiłem to, i mam ją. :)

Figurki po obrobieniu nakleiłem na podstawki BF, niestety z dziurami, trochę mi to pszeszkadzało w ich swobodnym rozmieszczeniu.



Jako wypełniacza użyłem szpachłówki akrylowej, jak zwykle. Czarny podkład w spray'u to był początek moich prac malarskich.

Zastanawiałem się sporo nad doborem kolorystyki mundurów i oporządzenia i innego wyposażenia, jakim żołnierz polski posługiwał się w latach osiemdziesiątych poprzedniego stulecia. Przypomnijmy, żołnierze używali mundurów w kamuflarzu moro. Sięgając do zasobów własnej pamięci oraz internetu zdecydowałem się na użycie nastepujących kolorów:

Mundur - kolor bazowy field gray, pokryty ciemnozielonym washem i rozjaśniony mieszanką Valejo 70894 i białego.

Hełm i inne elementy uzbrojenia - brown violet, przyciemniony ciemnozielonym washem i rozjaśniony kolorem piaskowym.

Oporządzenie - zastosowałem farbę szarosieloną z valejo, rozjaśnioną oliwkę oraz 70894 zmieszaną z bielą.

Efekt końcowy jak na zdjęciach poniżej.








Jako wypełniacza użyłem szpachłówki akrylowej, jak zwykle. Czarny podkład w spray'u to był początek moich prac malarskich.

Zastanawiałem się sporo nad doborem kolorystyki mundurów i oporządzenia i innego wyposażenia, jakim żołnierz polski posługiwał się w latach osiemdziesiątych poprzedniego stulecia. Przypomnijmy, żołnierze używali mundurów w kamuflarzu moro. Sięgając do zasobów własnej pamięci oraz internetu oraz udając się na bazar na Kole (dla niewarszawiaków, to takie miejsce gdzie w Warszawie w weekendy handluje się starociami) zdecydowałem się na użycie nastepujących kolorów:

Mundur - kolor bazowy field gray, pokryty ciemnozielonym washem i rozjaśniony mieszanką Valejo 70894 i białego.

Hełm i inne elementy uzbrojenia - brown violet, przyciemniony ciemnozielonym washem i rozjaśniony kolorem piaskowym.

Oporządzenie - zastosowałem farbę szarosieloną z valejo, rozjaśnioną oliwkę oraz 70894 zmieszaną z bielą.

Wspomniałem, że byłem na Kole. Poniżej kilka próbek fotograficznych torby polowej, ładownicy do magazynków do AK, hełmu wraz z siatką maskującą.



Efekt końcowy jak na zdjęciach poniżej. Widoczne na zdjęciu figurki można w Team Yankee użyć jako pełną kompanię piechoty, albo jako średnią i małą. Stąd dwa zestawy Strzał-2 i PPK Malutka.







Zestawy Strzała 2











Wyrzutnie PPK Malutka







Stanowiska km PK/PKS







Podstawki AK
























Podstawki RPG-7











Dowódcy kompanii i batalionu











6 komentarzy:

  1. A co powiesz o książce z zasadami do LWP wydanej za 60zł na 20 stronach papieru toaletowego? :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładnie, choć ja osobiście zrobił bym mundury bardziej w szarym odcieniu. Na zdjęciach wyglądają na bardzo zielone jak na moro, mimo że wersja dla wojsk lądowych miała być nieco bardziej zielona. W pierwszej chwili (na pierwszy rzut oka, gdy przeczytałem, że Wojsko Polskie) myślałem, że starałeś się uzyskać podobieństwo do munduru Puma

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardziej szary będzie dla Wojsk Lotniczych, marynarki i policji. Te mundury blakły a po wypraniu to już w zasadzie oliwkowe były.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile zestawów musiałeś nabyć aby złożyć pełną kompanię?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. CW1501 x 2
      CW1502 x 9
      CW1503 x 2
      CW1504 x 1
      CW1505 x 3
      CW1506 x 2

      Usuń