Oj, będzie się działo! :-)
Chciałbym zorganizować spotkanie bitewne (nie turniej, nagród nie będzie). Chodzi o możliwość pogrania w większym gronie, wyprostowania niejasności w grze (o ile występują), integrację środowiska graczy morskich z Warszawy i nie tylko. Moja propozycja poniżej.
Kiedy: 11.03.2017
Miejsce:
Klub Gier Bitewnych „Dragon” Dom Parafialny przy Parafii św. Teresy, ul Rybnicka 27, Warszawa
Nie ma wpisowego
Liczba miejsc: 10 (decyduje kolejność zgłoszeń)
Sędziuje: Tomasz „twhistoria” Woźniak
Zgłoszenia zawierające imię, nazwisko, ksywkę gracza oraz przynależność narodową floty w postaci maila należy przesłać do organizatora na adres: t.wozniak(at)autograf.pl do dnia 08.03.2017r. Tylko zgłoszenie wysłane drogą mailową stanowi oficjalną formę zgłoszenie na spotkanie (i tą drogą należy swój udział anulować). Lista zgłoszonych (tylko ksywka) wraz z przynależnością narodową floty będzie aktualizowana na bieżąco na końcu niniejszego postu.
I. Kompozycja floty:
Gracze wystawiają flotę na 1000 pkt., na 1942 r. z podręczników Battleship Row lub Bitter Rivals.
II. Rozgrywka:
Gramy 3 bitwy po 2,5h każda (chyba że uda nam się szybciej)
Grafik spotkania
Zapisy: 9:00-9:30
Bitwa pierwsza - 9:40-12:10
Bitwa druga – 12:20-14:50
Przerwa obiadowa – 14:50-15:20
Bitwa trzecia - 15:20-17:50
Dyskusja – może być w McDonaldzie J (na Połczyńskiej/Powstańców Śląskich lub Al. Krakowska/17go Stycznia – zależnie od miejsca spotkania), a być może na miejscu.
Parowanie. Będę starał się unikać parowania flot tej samej narodowości i parować przeciwników państwa osi - alianci.
III. Punktacja
Spotkanie nie będzie miało na celu wyłonienia zwycięzcy, ale punktacja będzie prowadzona. Za każdą grę gracz zdobywa tyle punktów ile mu przysługuje na podstawie zasady Victory Points.
IV. Zasady gry
Gramy z użyciem lotnictwa i okrętów podwodnych. W każdej bitwie obowiązuje rozstawienie opisane na stronie 8 podręcznika głównego, chyba, że dla danej bitwy zostanie wylosowana zasada Night Battle.
Obowiązują wszystkie zasady narodowe dla 1942 r.
Korzystamy z następujących zasad opcjonalnych:
Acceleration str. 45
Crew Ratings str. 47
Crossing the 'T' str. 48
Initiative System for Movement str. 50
Land-Based Aircraft str. 51
Land Masses str. 51
Laying Smoke str. 51
Night Battles str. 53 (o ile zostanie wylosowana zasada specjalna scenariusza Dusk - maksymalnie w jednej grze).
Over-Penetration str. 54
Plunging Fire (w wersji Simple Plunging Fire) str. 54
Reconnaissance Aircraft str. 54
Torpedo Reloads str. 56
Unreliable Radar str. 56
Variable Command Ratings str. 56
Variable Crew Ratings str. 57
Victory Points str. 57
Gra toczy się do końca tury, w której jeden z graczy nie ma już na stole żadnego okrętu (okręty zatonęły albo zostały zmuszone do opuszczenia stołu) lub upłynął czas przewidziany na grę. Turę rozgrywa się do końca, co oznacza, że w wyniku wykonania fazy końcowej eliminacji mogą ulec wszystkie okręty obydwu stron.
Floty muszą być wystawione zgodnie z zasadami w podręcznikach Battleship Raw, Bitter Rivals.
Obowiązują także klaryfikacje podane na forum producenta, ale tylko te, które zasad nie zmieniają (traktujemy je jako niebyłe dopóki nie pojawią się w nowelizacji podręczników), np. producent podał, że zasłona dymna nie blokuje linii widzenia ale okręt dostaje -1 do trafienia. Tego typu sprostowanie nie ma sensu, bo zaburza zasadę użycia samolotów rozpoznawczych (powodowałoby dodatkową karę). Na naszym spotkaniu zasadę zasłony dymnej i zaawansowanego radaru u Amerykanów i Brytyjczyków kompensujemy zasadą zawodnego radaru (Unreliable Radar). Jeśli w czasie czytania podręcznika macie jakieś wątpliwości proszę o ich wcześniejsze zgłoszenie. Postaram się jakoś to roztrzygnąć przed spotkaniem, ewentualnie poddać pod dyskusję – niestety producent gry nie zawsze się ustosunkowuje do zgłoszonych problemów.
W trakcie gier, w sposób losowy (sierotką będzie organizator) mogą mieć zastosowanie następujące zasady scenariuszy: Bad weather, Dawn/Dusk, No subs, Visibility (x). Przed każdą grą organizator wylosuje zasady specjalne scenariusza zgodnie z poniższą tabelą.
Chciałbym zorganizować spotkanie bitewne (nie turniej, nagród nie będzie). Chodzi o możliwość pogrania w większym gronie, wyprostowania niejasności w grze (o ile występują), integrację środowiska graczy morskich z Warszawy i nie tylko. Moja propozycja poniżej.
Kiedy: 11.03.2017
Miejsce:
Klub Gier Bitewnych „Dragon” Dom Parafialny przy Parafii św. Teresy, ul Rybnicka 27, Warszawa
Nie ma wpisowego
Liczba miejsc: 10 (decyduje kolejność zgłoszeń)
Sędziuje: Tomasz „twhistoria” Woźniak
Zgłoszenia zawierające imię, nazwisko, ksywkę gracza oraz przynależność narodową floty w postaci maila należy przesłać do organizatora na adres: t.wozniak(at)autograf.pl do dnia 08.03.2017r. Tylko zgłoszenie wysłane drogą mailową stanowi oficjalną formę zgłoszenie na spotkanie (i tą drogą należy swój udział anulować). Lista zgłoszonych (tylko ksywka) wraz z przynależnością narodową floty będzie aktualizowana na bieżąco na końcu niniejszego postu.
I. Kompozycja floty:
Gracze wystawiają flotę na 1000 pkt., na 1942 r. z podręczników Battleship Row lub Bitter Rivals.
II. Rozgrywka:
Gramy 3 bitwy po 2,5h każda (chyba że uda nam się szybciej)
Grafik spotkania
Zapisy: 9:00-9:30
Bitwa pierwsza - 9:40-12:10
Bitwa druga – 12:20-14:50
Przerwa obiadowa – 14:50-15:20
Bitwa trzecia - 15:20-17:50
Dyskusja – może być w McDonaldzie J (na Połczyńskiej/Powstańców Śląskich lub Al. Krakowska/17go Stycznia – zależnie od miejsca spotkania), a być może na miejscu.
Parowanie. Będę starał się unikać parowania flot tej samej narodowości i parować przeciwników państwa osi - alianci.
III. Punktacja
Spotkanie nie będzie miało na celu wyłonienia zwycięzcy, ale punktacja będzie prowadzona. Za każdą grę gracz zdobywa tyle punktów ile mu przysługuje na podstawie zasady Victory Points.
IV. Zasady gry
Gramy z użyciem lotnictwa i okrętów podwodnych. W każdej bitwie obowiązuje rozstawienie opisane na stronie 8 podręcznika głównego, chyba, że dla danej bitwy zostanie wylosowana zasada Night Battle.
Obowiązują wszystkie zasady narodowe dla 1942 r.
Korzystamy z następujących zasad opcjonalnych:
Acceleration str. 45
Crew Ratings str. 47
Crossing the 'T' str. 48
Initiative System for Movement str. 50
Land-Based Aircraft str. 51
Land Masses str. 51
Laying Smoke str. 51
Night Battles str. 53 (o ile zostanie wylosowana zasada specjalna scenariusza Dusk - maksymalnie w jednej grze).
Over-Penetration str. 54
Plunging Fire (w wersji Simple Plunging Fire) str. 54
Reconnaissance Aircraft str. 54
Torpedo Reloads str. 56
Unreliable Radar str. 56
Variable Command Ratings str. 56
Variable Crew Ratings str. 57
Victory Points str. 57
Gra toczy się do końca tury, w której jeden z graczy nie ma już na stole żadnego okrętu (okręty zatonęły albo zostały zmuszone do opuszczenia stołu) lub upłynął czas przewidziany na grę. Turę rozgrywa się do końca, co oznacza, że w wyniku wykonania fazy końcowej eliminacji mogą ulec wszystkie okręty obydwu stron.
Floty muszą być wystawione zgodnie z zasadami w podręcznikach Battleship Raw, Bitter Rivals.
Obowiązują także klaryfikacje podane na forum producenta, ale tylko te, które zasad nie zmieniają (traktujemy je jako niebyłe dopóki nie pojawią się w nowelizacji podręczników), np. producent podał, że zasłona dymna nie blokuje linii widzenia ale okręt dostaje -1 do trafienia. Tego typu sprostowanie nie ma sensu, bo zaburza zasadę użycia samolotów rozpoznawczych (powodowałoby dodatkową karę). Na naszym spotkaniu zasadę zasłony dymnej i zaawansowanego radaru u Amerykanów i Brytyjczyków kompensujemy zasadą zawodnego radaru (Unreliable Radar). Jeśli w czasie czytania podręcznika macie jakieś wątpliwości proszę o ich wcześniejsze zgłoszenie. Postaram się jakoś to roztrzygnąć przed spotkaniem, ewentualnie poddać pod dyskusję – niestety producent gry nie zawsze się ustosunkowuje do zgłoszonych problemów.
W trakcie gier, w sposób losowy (sierotką będzie organizator) mogą mieć zastosowanie następujące zasady scenariuszy: Bad weather, Dawn/Dusk, No subs, Visibility (x). Przed każdą grą organizator wylosuje zasady specjalne scenariusza zgodnie z poniższą tabelą.
Wynik kości
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
Bad weather
|
Dawn
|
No Sub
|
Visibility
|
2
|
Bad weather
|
Dawn
|
No Sub
|
Visibility
|
3
|
-
|
Dusk
|
No Sub
|
-
|
4
|
-
|
Dusk
|
-
|
-
|
5
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10(0)
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Jeśli wylosowana zostanie zasada Visibility zasięg widzenia zostanie ustalony losowo przez organizatora zgodnie z poniższą tabelą.
Wynik kości
|
Visibility
|
1
|
25”
|
2
|
30”
|
3
|
35”
|
4
|
40”
|
5
|
45”
|
6
|
50”
|
7
|
55”
|
8
|
60”
|
9
|
65”
|
10(0)
|
70”
|
V. Co każdy uczestnik powinien mieć?
Można korzystać z modeli w skali 1:2400 i 1:3000, dowolnego producenta, a nawet z modeli sylwetkowych (w internecie można takie znaleźć). Modele sylwetkowe muszą być naklejone na podstawki (kartonowe lub inne).
Gracz jest zobowiązany posiadać:
- rozpiskę w postaci wydrukowanej lub elektronicznej do wglądu przeciwnika i sędziego, zawierającą listę okrętów, ich koszt punktowy, wskaźnik dowodzenia (ustalany przed każdą bitwą), wskaźnik wyszkolenia załogi, liczbę i typ wykupionych samolotów (rozpiski nie będą weryfikowane przed spotkaniem - błędy na tym etapie wydają się naturalne; nie mniej jednak graczowi z niepoprawną rozpiską wieczne hańba i potępienie );
- wydrukowane karty okrętów na cztery bitwy;
- kartę wypraw lotniczych;
- kości, miarkę, żetony wykorzystywane w grze, markery zasłony dymnej;
- podręcznik główny, a jeżeli wystawia flotę z podręcznika Bitter Rivals, to i ten podręcznik (podręczniki mogą być w wersji elektronicznej) – jednocześnie zakładam, że liczba osób z podręcznikami jest już na tyle duża, że na parę będzie co najmniej jeden;
- szablon stref ostrzału (prawdopodobnie będę miał takie szablony na zbyciu).
VI. Przepisy porządkowe:
W skrajnych przypadkach (oszustwo, notoryczne przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać poproszeni o opuszczenie spotkania. Dyskwalifikacja gracza jest równoznaczna ze zweryfikowaniem wszystkich jego wyników na 0 oraz potężnym fochem ze strony organizatora. Proszę o przyniesienie obuwia na zmianę.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany obowiązującego regulaminu.
VII. Lista zapisanych:
1. twhistoria - Japonia
2. Hajmon - Włochy
3. NairoD - Japonia
4. Gotteskneht - Japonia
5. xardas12r - USA
6. Lastrebel - Japonia
7. mecenasik - USA
Lista będzie aktualizowana na forum strategie. Niniejszy wpis ma jedynie charakter informacyjny.
- kartę wypraw lotniczych;
- kości, miarkę, żetony wykorzystywane w grze, markery zasłony dymnej;
- podręcznik główny, a jeżeli wystawia flotę z podręcznika Bitter Rivals, to i ten podręcznik (podręczniki mogą być w wersji elektronicznej) – jednocześnie zakładam, że liczba osób z podręcznikami jest już na tyle duża, że na parę będzie co najmniej jeden;
- szablon stref ostrzału (prawdopodobnie będę miał takie szablony na zbyciu).
VI. Przepisy porządkowe:
W skrajnych przypadkach (oszustwo, notoryczne przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać poproszeni o opuszczenie spotkania. Dyskwalifikacja gracza jest równoznaczna ze zweryfikowaniem wszystkich jego wyników na 0 oraz potężnym fochem ze strony organizatora. Proszę o przyniesienie obuwia na zmianę.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany obowiązującego regulaminu.
VII. Lista zapisanych:
1. twhistoria - Japonia
2. Hajmon - Włochy
3. NairoD - Japonia
4. Gotteskneht - Japonia
5. xardas12r - USA
6. Lastrebel - Japonia
7. mecenasik - USA
Lista będzie aktualizowana na forum strategie. Niniejszy wpis ma jedynie charakter informacyjny.
Jest już 8 chętnych :-).
OdpowiedzUsuńUaktualniłem listę zapisanych.
OdpowiedzUsuń