Łączna liczba wyświetleń

Jak się gra we Flames of War



Zwiastun serii

Jest to wpis o tym czym jest Flames of War i o tym co skłoniło mnie do podzielenia się moją wiedzą z czytelnikiem.

Jak się gra we Flames of War, cz. 1

Część 1 traktuje o sekwencji działań w grze, o jej podziale na tury, fazy i o tym co mamy do zrobienia w każdej z nich.

Jak się gra we Flames of War, cz. 2

Z tej części dowiecie się czego potrzebujecie do gry; jaka jest jej skala (wielkość potrzebnej armii oraz skala modeli); wielkość typowej makiety; jakich miarek używać; o znacznikach. Opowiadam także o poziomach wyszkolenia i morale oddziałów, a także o testach wyszkolenia i motywacji/morale.

Jak się gra we Flames of War, cz. 3

W części 3 omówione zostały rodzaje terenu i ich wpływ na ruch modeli; co to znaczy, że pojazd ugrzązł, kiedy może się to zdarzyć i jak się ze stanu ugrzęźnięcia uwolnić; zasięgi ruchu w różnych typach terenów; ruchowe zasady specjalne; ruch szybki oraz sposób wykonywania ruchów a także zasięgi dowodzenia.

Jak się gra we Flames of War. cz. 4

Tym razem skupiłem się na kwestiach strzału i jego celności, a także na tym jak przydziela się trafienia.

Jak się gra we Flames of War, cz. 5

W części piątej omawiam skutki trafień w poszczególne typy modeli oraz wyjaśniam pojęcia Osłony kuloodpornej (bulletproof cover), test siły ognia (Fire Power), a także Opuszczenie pojazdów pod ostrzałem (Dismounting under Fire).

Jak się gra we Flames of War, Niemieckie zasady specjalne

Zasady specjalne poszczególnych nacji postanowiłem opisać jako, odcinki specjalne :) cyklu. W związku z tym, wpis nienumerowany - jak sam tytuł mówi, dotyczy Niemców.

Jak się gra we Flames of War, Amerykańskie zasady specjalne

Delikatne zaskoczenie. Dwa wpisy jednego dnia :)
Tym razem zasady specjalne dla US Army.

Aktualizacja na 17.06.2015

Jak się gra we Flames of War, Brytyjskie zasady specjalne

Czyli o tym co w grze potrafią fajfokloki :)

Jak się gra we Flames of War. Radzieckie zasady specjalne.

W tej części nadszedł czas na opis Armii Czerwonej.

Jak się gra we Flames of War, cz. 6

Dalej na temat strzelania i skutków trafienia oraz amunicji dymnej.

Jak się gra we Flames of War, cz. 7

Bardzo istotny rozdział mówiący o morale i motywacji. Tu dowiecie się kiedy wykonuje się testy morale plutonu i kompanii; co to znaczy, że modeli zniszczonych jest więcej niż walczących i... takie tam ;)

Jak się gra we Flames of War, cz. 8

Strzelanie a budynki i snajperzy

Jak się gra we Flames of War, cz. 9

W tej części uporamy się w końcu z problemem strzału i jego skutkach. Skupimy się tu na typach broni pojazdów, cechach broni strzeleckiej i artyleryjskiej oraz cechach pojazdów i broni mających wpływ na ich celność, skuteczność i inne ograniczenia.

Jak się gra we Flames of War, cz. 10

Istotą niemieckiego blitzkriegu w latach 1939-1941 a potem aliantów w latach 1944-1945 była perfekcyjna koordynacja działań wojsk lądowych i lotnictwa. O lotnictwie w naszej grze traktuje ten właśnie odcinek.

Jak się gra we Flames of War, cz. 11

Artyleria w grze, obserwatorzy i modele naprowadzające, wybór punktu celowania, sztab i zasada All Guns Repeat!

Jak się gra we Flames of War, cz. 12

Kontynuujemy o artylerii. Tym razem opowiadam o wzorniku artyleryjskim, wielkości baterii, wstrzeliwaniu się w cel, zasadach przydzielaniu trafień i bateriach z mieszanym uzbrojeniem.

Jak się gra we Flames of War, cz. 13

Wciąż o artylerii. W tej części dowiecie się o tym jak wykonać rzuty obronne, jak stawia się zasłonę dymną, jak działają wyrzutnie rakietowe oraz AOP.

Jak się gra we Flames of War, cz. 14

Dziś zaczynam opowiadać o szturmie. W tej części dowiecie się, czym jest szturm, które plutony można wyznaczyć do szturmu, co to jest Tank Terror, co to znaczy że model jest szturmujący lub nieszturmujący oraz jak wykonuje się szarżę do kontaktu.

Jak się gra we Flames of War, cz. 15

Ciąg dalszy szturmu. Dziś o szarży w trudnym terenie; szturmie na opuszczone pozycje; co to znaczy, że pluton jest plutonem broniącym; ogniu obronnym i odrzuceniu szturmu.


Jak się gra we Flames of War, cz. 16

Niestety wciąż o szturmie. Niestety, ale jest to chyba najbardziej emocjonująca część gry. W tej części dowiecie się jak niszczy się wroga w szturmie, jakie są zasady przydzielania trafień, jak wykonuje się rzuty obronne, poznacie zasadę Push into Enemy Positions, oraz co to znaczy wygrać szturm.

Jak się gra we Flames of War, cz. 17

No i poszło. Udało sie przebrnąć przez Fazę Szturmu. Tym razem, wysyłamy dotychczas broniące się oddziały do kontrataku, opowiem też o odrywaniu się w trakcie szturmu, o konsolidacji zwycięzkich oddziałów oraz o zachowaniu się w szturmie modeli bohaterów i niezależnych.

Jak się gra we Flames of War, cz. 18

Rozpoczynamy rozdział Specjaliści, tu skupiając się na razie na pociągu pancernym.

Jak się gra we Flames of War, cz. 19

W tej części dowiecie tego co powinniście wiedzieć o rozpoznaniu, jego zasadach specjalnych i o rozpoznaniu motocyklowym.

Jak się gra we Flames of War, cz. 20

Ta część traktuje o miotaczach ognia i eskorcie czołgowej.

Jak się gra we Flames of War, cz. 21

Kawaleria, kawaleria i jeszcze raz kawaleria.

Jak się gra we Falmes of War, cz. 22

Tym razem o fortyfikacjach. Na razie zajmujemy się okopami - tak na dobry początek ;).

Jak się gra we Flames of War, cz. 23

Kuntynuuję fortyfikacje. Tym razem bunkry - zmora graczy.

Jak się gra we Flames of War, cz. 24

Dalej o fortyfikacjach. Porozmawiamy sobie o zaporach inżynierynych, robieniu w nich przejść, wykorzystaniu spychaczy i mostów szturmowych.

Jak się gra we Flames of War, cz. 25

Zasieki, pola minowe, pułapki minowe - jak działają i jak je pokonać.

Jak sie gra we Flames of War, cz. 26

Tą częścią, skupiając się na zaporach przeciwczołgowych i pojazdach burzących, zamykamy rozdział o fortyfikacjach.

Jak się gra we Flames of War, cz. 27

Scenariusze i cele scenariuszy/misji.

Jak się gra we Flames of War, cz. 28

W tej części dowiecie się wszystkiego co dotyczy wystawienia waszych sił przed rozpoczęciem gry, ja wykonuje się wzmocnienia bojowe i rozdysponowuje modele z plutonu wsparcia dowództwa kompanii, a także jak wystawia się fortyfikacje i plutony forteczne.

Jak się gra we Flames of War, cz. 29

Dzisiaj opisuję zasady specjalne scenariuszy/misji, w tym: Bój Spotkaniowy, Przygotowane Pozycje, Zasadzka, Rezerwy, Odwrót Strategiczny, Ponad Drutami i Patrol na Ziemi Niczyjej.

Jak się gra we Flames of War, cz. 30

W tej części kontunujemy problematykę scenariuszy/misji. Tym razem o walkach nocnych, porach dnia, a także o tym kiedy gra się kończy, i kto, i jak bardzo tak na prawdę wygrał.

Jak się gra we Flames of War, cz. 31

Znajdziecie tutaj opis pierwszych sześciu scenariuszy/misji z podręcznika głównego.

Jak sie gra we Flames of War, cz. 32

Opis kolejnych sześciu scenariuszy/misji z podręcznika głównego.

Jak się gra we Flames of War. Polskie zasady spcjalne.

Oprócz tytułowych polskich zasad specjalnych zebranych z wszystkich podręczników, znajdziecie tu również opisy wszystkich polskich Bohaterów - Orlik, Sosabowski, miś Wojtek.

Przewodnik polskiego gracza po grze bitewnej Flames of War, 3 ed.

Tu znajdziecie wszystko co jest powyżej w jednym, liczącym ok. 130 str., opracowaniu.

Tłumaczenie zasad Flames of War, 4 edycja.

Tu znajdziecie prawie wszystko ;-) co powinniście wiedzieć o 4 edycji Flames of  War.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz