Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 19 września 2013

Leichte Panzerkompanie 1939

Dziś pora na omówienie mojego nowego dzieła. Na warsztat trafiła niemiecka kompania czołgów lekkich w malowaniu z 1939 r., w barwach 1 Dywizji Pancernej (DPanc) Wehramchtu do systemu bitewnego Flames of War. Jednostka została przygotowana przeze mnie na turniej klasy Master, który miał odbyć się 21/22.09.2013 r. w Warszawie. Jednostka została zorganizowana według listy armii Leichte Panzerkompanie zawartej w podręczniku Blitzkrieg.

Rozpiska

W jej skład wchodzą:
HQ - 1 x Pz.Bef. I, 1 x Pz. IIc (early)
2 plutony czołgów lekkich po 1 x Pz.Bef. I, 2 x Pz. IB, 2 x Pz. IIc (early)
1 pluton czołgów Pz. II - 4 x Pz. II (early)
1 pluton czołgów średnich - 3 x Pz. IVD
1 mieszany pluton rozpoznawczy - 1 x SdKfz. 221, 1 x SdKfz. 222
1 pluton lekkich pionierów - 3 drużyny pionierów z wozem zaopatrzenia pionierów
priorytetowe wsparcie lotnicze Ju87B Stuka ze Schwerpunktem.

Format punktowy 1600 pkt.

Kompania przeszła chrzest bojowy podczas turnieju FoW zorganizowanego w ramach konwentu fantastyki POLCON 2013. Wynik dotychczasowy - jedna wygrana (przeciwko gwardii brytyjskiej), jedna przegrana (przeciwko piechocie japońskiej), jeden remis przeciwko piechocie rosyjskiej. Wyniki dotychczasowych doświadczeń oceniam pozytywnie. Chyba trafiłem w końcu armię, którą chciałbym grać - leży mi ona :-) .

Jak widać w przypadku ataku mam do dyspozycji 5 plutonów mogących szturmować wrogą piechotę, mam pionierów, którzy mogą demontować obce umocnienia a w scenariuszach FFA mogą osłaniać własny Objectiv. Do zwalczania silniejszych celów jak Matyldy i pinowania wrogiej artylerii i piechoty mam lotnictwo ze Schwerpunktem. Dodatkowo Pz. IVD mogą pełnić rolę artylerii. Jest to jednocześnie najdroższy pluton w mojej armii - jego koszt to 450 pkt.
Armia charakteryzuje się dużą ruchliwością (nawet pionierzy mają swoje środki transportowe).

W przypadku obrony saperzy dodatkowo mogą użyć swojego wozu zaopatrzenia do postawienia zapór z druty kolczastego lub pola minowego. Daje to poczucie dodatkowego zabezpieczenia przeciwko wrogiej piechocie i pojazdom kołowym i półgąsienicowym.

Wszystkie modele prezentowane na zdjęciach to produkty firmy Battlefront. Samolot jest plastikowy a jego wytwórcą jest Dragon (to jest gotowy, pomalowany model Ju87G).

Aspekt modelarski

Modele zostały pomalowane jednolicie w kolorze Panzer Grau, krawędzie i duże powierzchnie rozjaśniłem farbką Middle Grey a zabrudzenia podwozia i dolnej części kadłuba wykonałem piaskową Agamą (kolor niemieckiego munduru DAK). pozostałe farby to Vallejo. Nie stosowałem żadnego "washa". Uznałem, że kolor Panzer Grau jest na tyle ciemny, że nie ma takiej potrzeby. Zastosowałem biały podkład a farba podstawowa była nakładana aerografem.

Naklejki - białe krzyże i dębowy liść (oznaczenie 1 Dywizji Pancernej z 1939 roku) to produkt firmy Dom's Decals.

Całość potraktowałem bezbarwnym lakierem matowym w Spray'u.

Dokumentacja fotograficzna

Całość wygląda tak jak na niżej załączonych zdjęciach.



















1 komentarz: