Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 25 października 2016

Naval Thunder - zasady specjalne flot

Brytyjskie zasady specjalne



Liczba kości ataku podwodnego – 3

Advanced RADAR – Radar brytyjski jest zaawansowany wystarczająco aby prowadzić ogień na ślepo. Okręty brytyjskie z kierowaniem ogniem typu RDR są w stanie prowadzić ogień przez dym i mają w nocy ograniczenie zasięgu do 40” zamiast 20”.

Proud naval tradition – W grach podstawowych okręty brytyjskie mają wskaźnik 9 zamiast 8. Jeśli stosowana jest zasada zmiennego wskaźnika dowodzenia, to okręty brytyjskie dostają dodatkowo +1 do rzutu na określenie wskaźnika dowodzenia.

Shoal of Escorts – Tworząc flotę zamiast niszczycieli można użyć 2 fregaty lub 3 korwety zamiast jednego niszczyciela. Gracz brytyjski może w ten sposób zamienić tyle niszczycieli ile chce. Fregaty i korwety są traktowane jako niszczyciele eskortowe we wszystkich aspektach.

Shift in Priorities – Podczas późnego okresu wojny (1943-45) gracz brytyjski musi wystawiać wersje AA krążowników. Krążowniki AA nie są dostępne we wczesnym okresie wojny.


Niemieckie zasady specjalne
 

 
Niemcy mają 6 kości ataku podwodnego.

For the Fuhrer – Niemieckie krążowniki liniowe i pancerniki automatycznie zdają wszystkie testy dowodzenia.

Teutonic Efficiency – Niemcy otrzymują bonus -1 do wszystkich testów kontroli uszkodzeń jeśli rzut nie jest naturalną 10.

Torpedo boats – Tworząc flotę gracz niemiecki może wziąć 2 torpedowce zamiast jednego niszczyciela. Dowolna liczba niszczycieli może być zastąpiona w ten sposób. Torpedowce sa traktowane jak niszczyciele eskortowe pod każdym względem.

Graf Zeppelin – Mimo, że Graf Zeppelin nie został ukończony podczas wojny, gdyby nie zmiana priorytetów jego los mógł być inny. Niemcy mogą korzystać z Grafa Zeppelina w późnym okresie wojny (1943-45) ale nie w początkowym (1939-42).

He-111 – W końcowym okresie wojny (1943-45) wszyscy gracze dostają bonus +1 przy ataku przeciwko niemieckim samolotom torpedowym.

Me-262 – Podczas końcowego okresu wojny (1943-45) gracz niemiecki może korzystać z kluczy Me-262 jako lotnictwa lądowego. ME-262 mają bonus +2 przy walce z myśliwcami i automatycznie wygrywają wszelkie remisy z myśliwcami przeciwnika.

Francuskie zasady specjalne



Francuzi dostają jedną kość ataku podwodnego.

Allies – Flota amerykańska i brytyjska mogą posiadać okręty francuskie opisane jako „U.S. refit”. Okręty takie sa o 10% tańsze.

Seized – Niemiecka flota może posiadać francuskie okręty, które nie są opisane jako „U.S Refit”. Koszt takich okrętów jest normalny.

Torpedo boats – Tworząc flotę, gracz francuski może zastąpić jeden niszczyciel dwoma okrętami torpedowymi. W ten sposób można zastąpić dowolną liczbę niszczycieli. Torpedowce są traktowane jak niszczyciele eskortowe pod każdym względem.


Włoskie zasady specjalne 



Włosi otrzymują 3 kości ataku podwodnego.

Home Waters - Gracz włoski składając swoją flotę może posiadać dowolną liczbę samolotów lotnictwa lądowego; oczywiście limit punktowy wciąż obowiązuje.

Aerial Confusion - Przed pierwszą wyprawą rzuć 1K10; jeśli wypadnie 1, przeciwnik kontroluje włoskie bombowce lotnictwa lądowego jako osobne siły uderzeniowe w czasie pierwszej wyprawy; nie biorą one już udziału w kolejnych wyprawach; przy wyniku 2, 3 włoskie lotnictwo jest wyeliminowane.

Axis Power - Włosi w swojej flocie mogą posiadać niemiecki ciężki krążownik Deutschland.

Torpedo boats - Tworząc flotę, gracz włoski może zastąpić jeden niszczyciel dwoma okrętami torpedowymi. W ten sposób można zastąpić dowolną liczbę niszczycieli. Torpedowce są traktowane jak niszczyciele eskortowe pod każdym względem.

Unprepared for war
- W początkowym okresie wojny (1939-43) gracz włoski nie może posiadać bombowców nurkujących.

Aquila - Mimo, że Aguila nie został ukończony podczas wojny, gdyby nie zmiana priorytetów jego los mógł być inny. Włosi mogą korzystać z Aquilii w późnym okresie wojny (1943-45) ale nie w początkowym (1939-42).

Japońskie zasady specjalne



Flota japońska otrzymuje 4 kości ataku podwodnego.

Kamikaze - Opisane w atykule poświęconym lotnictwu.

For the emperor - Okręty japońskie mają bonus -1 do rzutów testów dowodzenia.

Night Fighting Skills - Okręty z japońskim JPN systemem kierowania ognia uzyskują bonus -1 do liczby wymaganej do trafienia w czasie walk nocnych. Dotyczy to ognia artyleryjskiego i torped.

Powerful Torpedos - Japońskie torpedy 24" mają bonus +1 do rzutu na przebicie.

Zeroes - W początkowym okresie wojny (1939-42) japońskie myśłiwce mają bonus +1 w walkach CAP przeciw eskorcie.

Dimnished Expertise - W późnym okresie wojny (1943-45) japońskie okręty mają karę +1 do wszystkich testów kontroli uszkodzeń.

Turkey Shoot - W późnym okresie wojny (1943-45), wszystkie japońskie samoloty mają karę -1 przy rzutach na trafienie. Nie ma to zastosowania do naturalnego 10.

Flota amerykańska



Flota amerykańska ma 5 kości ataku podwodnego w początkowym okresie wojny (1939-42), i szęść kości w późnym okresie wojny (1943-45).

Trigger Happy - W czasie walk nocnych, za każdym razem kiedy okręt amerykański strzela z artylerii pomocniczej i nie uzyskuje żadnego trafienia, przeciwnik może wybrać dowolny okręt amerykański, a gracz amerykański musi rzucić na trafienie tego właśnie celu. Wybrany okręt być okrętem, który gracz ameryakński mógłby ostrzelać gdyby był to okręt przeciwnika. Jeśli żaden amerykański okręt nie spełnia tego kryterium, zasada jest ignorowana. Okręty amerykańskie operujące w formacji nie mogą być obiektem zasady Trigger Happy. Niezła kicha. :(
Jeśli okręt amerykański strzela z artylerii pomocniczej do dodatkowego celu w osobnej strefie ostrzału (F/P/S/A), każda strefa ostrzału jest traktowana osobno w aspekcie tej zasady. Jest więc możliwe, że pojedyńczy okręt amaerykański zostanie zmuszony do ostrzelania dwóch innych okrętó amerykańskich jeśli znajdują się one w różnych strefach ostrzału.

Magnetic Exploders - We wczesnym okresie wojny (1939-42), rzycając na trafienie za pomocą torped z dowolnego źródła (okręt, okręt podwodny, samolot torpedowy), wszystkie wyniki nieparzyste na kości są traktowane jak pudła. Np. przy wyniku potrzebnym do trafienia 7 rzucono 9 - pudło. Jesłi jednak taki rzut skutkowałby szansę kolejnego ataku torpedowego (o tym napiszę w artykule o torpedach), gracz może wykonać kolejny atak.

Advanced Radar - Radar amerykański jest zaawansowany wystarczająco aby prowadzić ogień na ślepo. Okręty amerykańskie z kierowaniem ogniem typu RDR są w stanie prowadzić ogień przez dym i mają w nocy ograniczenie zasięgu do 40” zamiast 20”.

Hard Lessons Learned - W późnym okresie wojny (1943-45), okręty amerykańskie mają bonus -1 do wszystkich testów kontroli uszkodzeń. Modyfikator ten nie ma zastosowania do rzutów z naturalną 10.

Radar Refinements - W późnym okresie wojny (1943-45), okręty amerykańskie mają dodatkowy bonus -1 do liczby potrzebnej do trafienia na wszystkich zasięgach oprócz normalnego bonusa za radar. W związku z tym, całkowity bonus dla systemów ognia typu RDR wynosi -2 na zasięgu bliskim, średnim i dalekim i -1 na zasięgu ekstremalnym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz