Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 17 lutego 2020

Panzer III z BF na konkurs

Tym razem o tym co przygotowałem na XVII Konkurs Modelarski Forum Strategie. Obecna edycja konkursu stoi na bardzo wysokim poziomie. W kategorii konkursowej, modele pojazdów w skali poniżej 20 mm mamy bardzo ostrą konkurencję, i to o bardzo szerokim spektrum modeli do wargamingu historycznego - zarówno modele wozów bojowych, jak i okręty (w tym żaglowe) po samoloty.

Nie ma więc co się łudzić na wysokie miejsce, i raczej trzeba przyjąć postawę olimpijczyka - najważniejszy jest udział. :-)

Co tym razem przygotowałem na konkurs? Jest to pluton 3 czołgów Panzer III z zestawu żywicznego firmy Battlefront w skali 1:100 (15 mm). Modele nieco zwaloryzowałem dodając im kilka bajerów - skrzynki amunicyjne, zrolowane plandeki i koce, torby, kanistry, beczki, itp., pochodzące z różnych innych modeli BF i innych.


Modele przygotowałem tak abym mógł je wykorzystywać w walkach w Afryce Płn. w oznakowaniu 21 Dywizji Panzernej Deutsche Afrika Korps. Docelowo, modele będą częścią większego projektu, o którym już pisałem wcześniej. Będą wykorzystywane oczywiście w mojej ulubionej grze Flames of War, ale można ich użyć w dowolnej grze.

Tak wyglądały modele po sklejeniu.


Kolejnym etapem było położenie podkładu (czarnego) i koloru bazowego w sprayu (DAK Sand - farba niedostępna już w ofercie Battlefront).


Teraz przyszedł czas na brązowy wash z Vallejo,


rozjaśnienie drybrushem farbką Desert Yellow z Vallejo...



i przybrudzenie.

Efekt końcowy jaki uzyskałem - poniżej.




























A takie zdjęcie wybrałem jako konkursowe.


Dziś jest termin końcowy XVII edycji konkursu. W ciągu kilku dni wszystkie prace zostaną ocenione przez jurorów. Zobaczymy jak mi pójdzie. Niezależnie od tego, serdecznie zachęcam wszystkich malujących graczy do zamieszczania prac na stronie internetowej forum Strategie, i nie chodzi wyłącznie o zmierzenie się z innymi ale o propagowanie naszego pięknego hobby.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz