Łączna liczba wyświetleń

środa, 1 kwietnia 2020

Koronawirusowe robótki przy DAK

Nie, nie zapomniałem o swoim ulubionym hobby. Korzystając z możliwości czasowych jakie daje kwarantanna związana z epidemią koronawirusa w Polsce i na świecie, możliwości dodajmy niemalże nieograniczonych, postanowiłem kontynuować swój projekt Deutsche Afrika Korps. Więcej na ten temat czytelnik może dowiedzieć się w poprzednich wpisach poświęconych tej tematyce.

Ale nie przedłużajmy i przejdźmy do meritum.

Na warsztacie tym razem pluton przeciwlotniczy z dwoma armatami 88 mm FLAK 18, dwa plutony przeciwpancerne po 3 działa 50 mm PAK 38 oraz pluton grenadierów.

Wszystkie figurki wyprodukowane przez firmę Battlefront, w skali 15 mm albo jak kto woli 1:100, przeznaczone do gry bitewnej Flames of War.

Skład poszczególnych plutonów i sposób opodstawkowania jest zgodny z 4 edycją tej gry.

Modele piechoty oraz armat przeciwlotniczych są wykonane z metalu, a obydwa plutony ppanc z plastiku, niestety.
Moja opinia na temat tych figurek? Metalowe są śliczne, trzymają proporcje, dokładność jest wystarczająca. Nowe plastiki BF? Koszmar, wyglądają jak spaślaki a nie dziarscy żołnierze Lisa Pustyni. Na dodatek każdy z nich to chyba pinokio po jednym ze swoich kłamstw albo Cirano de Bergeraq. Każdy z czterech wzorów figurek żołnierzy to grubas ze spiczastym długim nosem. Oporządzenie przerysowane, np. Szelki w naturze musiałyby mieć chyba z 5 cm grubości. Grubości mówię! Nie szerokości. Nie podobają mi się ale co zrobić? Innych nie dostałem. Mam też wątpliwości co do tego jak długo lufy dział ppanc się nie połamią. To dlatego cofnąłem je tak daleko w głąb podstawki żeby lufy nie wystawały po za jej obręb.

Nie mniej jednak całość, tak jak umiałem, tak zrobiłem. Efekt końcowy na poniższych zdjęciach. Aha, na zdjęciach widać 4 FLAK 18, ale tylko dwa są mojej roboty, teładniejsze ;-). Do tych drugich malowanych przez Jacka Mianowskiego dokleiłem jedynie mech norweski, symulujący uschniętą na pustyni roślinność.
Zapraszam do oglądania. :-)

Pluton przeciwlotniczy











Pluton przeciwpancerny nr 1





Pluton przeciwpancerny nr 2






Element przeciwpancerny moich wojsk


Pluton grenadierów





Rodzinna sesja zdjęciowa, do albumu ;-) 




Znalezione w sieci
PAK 38




FLAK 18/36






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz