Łączna liczba wyświetleń

środa, 15 listopada 2017

Ju-87 D Stuka z Battlefrontu

Tym razem kilka słów na temat modelu samolotu Ju-87 Stuka, chyba najsłynniejszego bombowca nurkującego drugiej wojny światowej.
Model jest dostępny w zestawie (klucz dwóch samolotów) dla Afryki Płn. czyli na okres Middle War.



Zestaw ten zawiera także podstawki lotnicze, zestaw naklejek i kartę jednostki.
Model wykonany jest z żywicy z elementami metalowymi (kołpak śmigła i podwozie) w skali 1:144 - informacja na pudełku o skali 1:100 jest błędna.



Model posiada głębokie linie podziału, ale zbyt wysokiej jakości nie jest.
Załączone do modelu kalkomanie są niestety niepasujące do malowania afrykańskiego. Krzyż maltański stosowany przez Luftwaffe w Afryce powinien mieć czarne wypełnienie i białe obwódki. Same białe obwódki stosowane były z kamuflażem europejskim - wtedy czarne wypełnienie nie było potrzebne.
W związku z tym zmodyfikowałem trochę oryginalne kalkomanie wypełniając na czarno krzyże, sfastyki i litery ze znaku przynależności taktycznej. Nie jestem jednak zadowolony z efektu.

Zrobiłem także maskowanie afrykański w eksperymentalny sposób. Samoloty pokryłem czarnym podkładem w spray'u a następnie farbą w spray'u w kolorze bazowym (piaskowym). Dalej, wykonałem z tekturki maskę z wykorzystaniem otwornicy do skóry. Zielone plamy nanosiłem  farbką w spray'u ale niestety wyszły zbyt rozmyte i musiałem odtwarzać kolor bazowy już pędzelkiem. Nie wyszło to zbyt ładnie - każdym bądź razie, ja zadowolony nie jestem.

Jeśli jesteście ciekawi jak wyszła całość, to proszę bardzo, poniżej kilka fotek.














3 komentarze:

  1. I tak duży plus dla ciebie, że malujesz i się starasz. Jak mawiają: keep up the good work!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne maszyny. Miło ze strony wydawcy, że pakuje po dwie w pudełku. Malowanie też dobre :)

    OdpowiedzUsuń